Aktive skoler
Blå rum – faciliteter til hav og sø
Børnekulturhuse
Fremtidens Forsamlingshuse
Fritidsfaciliteter på Færøerne
Fritidsliv i bymidterne
Fælles rum
Fælleskøkkener i fritidslivet
Grønland
Grønne rum
Landsbyklynger
Vandplus og andre tekniske anlæg
Nye faciliteter til unge kvinders fritidsliv
Svømmehaller
Biblioteket som kulturhub
Strandlivets rum og rammer
Om fonden
Medarbejdere
Bestyrelse
Årsrapport
Strategisk fokus
Vedtægter
Persondatapolitik
Nyt fra LOA
Presse
Logo
Kreditpolitik
Kontakt os
Plads til Piger
Skole+ har sin egen hjemmeside, hvor man kan finde mere info om tiltaget og samarbejdet mellem parterne.
Skole+ blev til i samarbejde mellem Lokale og Anlægsfonden, Realdania, Danmarks Idrætsforbund og seks skoler.
Tidligere var det en udfordring for Haarby Skole at få skabt en sammenhæng mellem skole, idrætshal og lokalområde. Løsningen kom i form af en rød aktivitetssti, der i dag binder både et opgraderet skoleområde og et opgraderet halområde sammen.
En omdannelse af Virrings Skoles indgangsparti har skabt et aktivt venterum for eleverne, der også er blevet et lokalt mødested for både forældre og lokalbefolkningen.
På skolen var der akut brug for mere plads til både skoleelevernes idrætstimer og lokalsamfundets aktiviteter. I dag er skolens idrætshal omdannet, og skolen har fået en ny motoriksal med plads til flere aktiviteter.
Multifunktionalitet er et af nøgleordene for omdannelsen. Garderober kan også bruges som klatrevægge og opdelingen af gangarealet i mindre bevægelses- og stillerum sætter fart på eleverne i pauserne og skaber rum til fordybelse i timerne.
Mosedeskolen i Greve er én af seks skoler, der skal fungere som inspiration for resten af landets folkeskoler. Konceptet er at nytænke den fleksible Åbenplan-skole, ved at transformere skolens nuværende planløsning til tre aktivitetszoner med lav, medium og høj intensitet. Dette gøres ved at gentænke og omprogrammere eksisterende rum og gangarealer.
På Arresø Skole Mangleblik har man imødekommet udfordringer med mange tosprogede elever der ikke deltager i motion og bevægelse, stor fysisk inaktivitet og overvægt, at at arbejde med omprogrammering af gangareal samt etablering af lærings‐ og bevægelsesstationer.
Læs mere om de første erfaringer fra Skole+ og se det oprindelige inspirationsmateriale til skolerne.
Webtilgængelighed