Se flere billeder

Billeder fra projektet

Nr. Snede Skole

Førhen var det særligt Nørre Snede Skoles fodbolddrenge, der brugte den nedslidte og asfalterede skolegård til boldspil. I dag er skolegården forvandlet til et foranderligt bevægelses-landskab med bakker, en skov og en miniby, der henvender sig til piger og drenge i alle aldre.

Førhen var det særligt Nørre Snede Skoles fodbolddrenge, der brugte den nedslidte og asfalterede skolegård til boldspil. I dag er skolegården forvandlet til et foranderligt bevægelses-landskab med bakker, en skov og en miniby, der henvender sig til piger og drenge i alle aldre.

Skolens nærmiljø er tænkt ind i en miniby med urbane møbler med lydinstallationer styret af bevægelse. De tre dele udgør et alsidigt og overraskende bevægelseslandskab med en sjov og abstrakt scenografi, der pirrer nysgerrigheden og sætter nye lege i gang blandt alle alderstrin.

Et bakkelandskab på Nr. Snede Skole
Den højeste bakke er en hård fysisk udfordring at klatre op på, men der er også mindre bakker, hvor de yngste spæner op og ned.

I en af bakkens huler gemmer sig et musikunivers med digitale instrumenter, som skaber både kaotiske og rolige klange og stemninger. Skoven, der ligger i forlængelse af bakkelandskabet, er vævet sammen med en bevægelsessti med elementer, hvis rækkefølge eleverne løbende kan ændre på.

En aktiv skoledag for alle børn
Nr. Snede Skole er en del af ‘Drøn på skolegården’-kampagnen, der handler om at skabe faciliteter der inviterer til en aktiv skoledag for alle børn.

Baggrunden for kampagnen Drøn på Skolegården er, at mange børn og unge bevæger sig for lidt – og det har både betydning for sundhed, motorik, indlæring, humør og sociale kompetencer.

Mere viden

Se flere billeder

Billeder fra projektet

Skip to content